Frågor och svar

Nedan hittar du en lista på ofta förekommande frågor. Om du inte hittar svaret på det du undrar över så hoppas vi att du modigt kontaktar oss. 

Ta kontakt

Frågor och svar

Vad menas med arbetstimme?

Med arbetstimme menas en anställds arbetsinsats. Om din bostad till exempel städas av två stycken städare i 2,5 h så innebär det totalt 5 arbetstimmar.

Hur påverkas priset av fler än en städare

Städningen debiteras på basen av antalet arbetstimmar. Varje timme betalas på basen av antalet städare som jobbar. Om 2 stycken städare till exempel jobbar 2 timmar så motsvarar detta sammanlagt 4 timmar. 

Kan jag vistas hemma under pågående städning?

Städningen kan skötas medan du är hemma, så länge som det inte stör dig. 

Kan jag vara frånvarande från hemmet under städningen?

Städningen kan skötas medan du är frånvarande, förutsatt att du gjort ett nyckelkontrakt eller att du släpper in städaren i hemmet. 

Bör jag göra förbereda mig på något sätt?

Du behöver inte göra några speciella förberedelser, men om du beställt en engångsstädning och din bostad är väldigt ostädad eller är i behov av omorganisering, så kan detta påverka  hur mycket tid städaren behöver till sitt förfogande. 

Är mina husdjur till besvär?

Husdjur är inget problem. Anmäl ändå gärna i förväg till oss om ni har husdjur så att vi kan förbereda oss. 

Vad ingår i städningen?

En lista på vad som ingår i städningen hittas här: TJÄNSTER HEMSTÄDNING. Tjänster kan alltid inkluderas efter behov. 

När kommer man överens om städningens innehåll?

Städningens innehåll kan antingen kalibreras på förhand eller tillsammans med städarna vid deras ankomst. Vid specialbehov som innefattar högtryckstvättar eller andra extraredskap ber vi er att vara i kontakt med oss på förhand. 

Hur kan jag utnyttja hushållsavdraget?

Hushållsavdraget år 2022 är 60% av den betalda summan upp till 3500€. Avdraget har en självrisk på 100€. Vi levererar ett sammandrag av dina köpta tjänster i februari varje år så att du smidigt kan anmäla dina utgifter till skatteverket.

Kan jag avboka en överenskommen städning?

Det är möjligt att flytta på eller avboka tjänster så länge som detta sker senast kl 15.00 dagen innan. Det är bäst att diskutera rakt med din egna städare så fort du är medveten om behov av att flytta på eller inhibera en städning. 

Kan jag inkludera fönstertvätt med städningen?

Fönstertvätt kan med fördel kombineras med städning. Du kan berätta din städare om ditt önskemål eller vara i kontakt med oss om du vill beställa fönstertvätt. 

Städas det på vardagshelger?

Vi städar inte på vardagshelger. Om ni vill ordna en ersättande städning så kan ni komma överens om detta med er städare eller vara i kontakt med oss. 

Är städningens pris beroende på dag och dygnstid?

Städningen kostar lika mycket oavsett tid på dagen (mellan kl. 23.00-06.00 tillkommer nattillägg). Lördag räknas som en vardag och på söndagar debiterar vi dubbelt pris. 

Hur mycket kostar hemstädning?

Pröva i 3 månader! (tidsbundet kontrakt)
37 € / h
Efter -60 % i hushållsavdrag
14,8€ / h
En gång i veckan (min. 2h)
35 € / h
Efter -60 % i hushållsavdrag
14€ / h
Varannan vecka
39 € / h
Efter -60 % i hushållsavdrag
15,6€ / h
En gång i månaden
45 € / h
Efter -60 % i hushållsavdrag
18€ / h

I priserna ingår moms, städmaterial och nödvändiga redskap. Städning som sker en gång i veckan har en minimidebitering på 2 timmar. Städning 2x per månad eller mer sällan har en minimidebitering på 3 timmar.

Beställ hemstädning

Beställ hemstädning

Låt proffsen sköta hela veckostädningen eller lämna till exempel badrummet eller köket till städaren och sköt lättare områden själv. Ta kontakt med oss för att komma överens om en för dina behov lämplig helhet.

Mikko Kumpulainen

Telefontider: mån-tor kl. 9–16









    Hyväksyn tietosuojaselosteen
    Jag har läst och godkänner integritetspolicyn